مقاله‌ها

۸ ویژگی کارآفرینان موفق

1407950618-5-ways-rekindle-optimism-after-crash-burn
نویسنده : زهیر معصومیان

چه چیزی کارآفرینان موفق را از کارآفرینان ناموفق جدا میکند؟ پاسخ‌های فراوانی می‌توان به اسن سوال داد.آنچه که بین کارآفرینان موفق مرسوم است طرز تفکر درست آنها نسبت به شروع مسیر کارآفرینی است.چه طرز تفکر خاصی سبب کارافرینی موفق میشود؟ در اینجا به ۸ مورد اشاره می‌کنیم.

۱- عدم توجه به شرایط فعلی

یک مجنون یک وصله ناجور یک شورشی وآشوبگر. گیره‌ای دایره‌ای شکل در سوراخ مربع. کسی که همه چیز را متفاوت می‌بیند . در بند قوانین نیست و به شرایط فعلی توجه ندارد. می‌توانی نقدشان کنی، با آنها موافق باشی، می‌توانی ستایششان کنی یا بدگویی کنی. تنها کاری که نمی‌توانی با آنها بکنی نادیده گرفتن آنهاست. چرا که همه چیز را تغییر می‌دهند. رقابت انسانی را پیش می‌برند. در حالیکه بعضی آنها را دیوانه می بینند و ما نابغه می‌بینیم. زیرا کسانیکه آنقدر دیوانه‌اند که فکر می‌کنند می‌توانند دنیا را تغییر دهند، کسانی هستند که این کار را می‌کنند. «شرکت اپل»
وقتی استیو جابز در سال ۱۹۹۷ در اپل معروف شد، «فکر متفاوت» شروع شد. استیو جابز بخاطر اینکه شرایط حاکم را دنبال نمی‌کرد معروف بود، کاری که بیشتر کارآفرینان برای الهام گرفتن انجام می‌دهند. بیشتر کارافرینان موفق برای آزادی تلاش می‌کنند تا کاری که می‌خواهند را انجام دهند و نمی‌گویند چطور انجام داده‌ایم.

۲- بسیار متفکر:

طی سال‌ها به این نتیجه رسیدم که دو نوع تفکر وجود دارد، یکی باعث موفقیت و لذت و انجام صحیح کاره می‌شود . دیگری باعث شکست و ترس و نارضایتی.
نویسنده‌ی پرفروش، مایکل هات عقیده دارد که مردم برای موفقیت نیاز به تفکر زیاد دارند. ویژگی افراد متفکر شامل موارد زیر است:
-می خواهند ایده‌ها، دانش و ارتباطات را بیشتر کنند.
-به راحتی می‌توانند ارتباطی بر پایه اعتماد بسازند.
-رقابت را می‌پذیرند.
-بیشتر از حد انتظار ارایه می‌دهند
– خوش‌بین هستند.
– افکار بزرگ دارند.
-ریسک پذیرند.
-مطمئن و راضی هستند.
خب شما ترجیح می‌دهید سخاوتمند، مطمئن و قابل اطمینان باشید یا خسیس و بدبین و ترسو؟

۳- یادگیری برای رفتن

کسی که یاد می‌گیرد چطور پرواز کند، اول باید یاد بگیرد بایستد و راه برود، بدود و بالا بپرد و پرواز کند، کسی که نمی‌تواند به سوی پرواز بپرد. «فردریچ نیچه»
طبق گفته هر کارآفرین، آزمون و خطاهای زیادی در شروع و حفظ تجارتتان وجود دارد.اصلا مهم نیست که دانش شما نسبت به آن صنعت چقدر است، چقدر درجات دانشگاهی دارید یا چه مقدار پول به دست آوردید یا از دست دادید؟ کارآفرینان با استفاده از موفقیت‌ها و شکست‌ها با ترسشان رو به رو می‌شوند.این بخشی از مسیر است. امکان یادگیری، چگونه بالا بردن شانس موفقیت با سازگاری نسبت به تغییرات، به علاوه شناخت کارهایی که برای خود و تجارتتان، کارهایی است که باید انجام دهید.

۴- داشتن میانه روی در زندگی

من فکر می‌کنم صرفه‌جویی باعث نوآوری می شود، مثل بقیه محدودیت‌ها. تنها راهی که بتوان از یک جعبه تنگ بیرون آمد این است که راهی برای خود بسازی.
موسس آمازون، جف بزو معتقد است که میانه‌رو بودن می‌تواند به نوآوری کمک کند، اما بسیاری از کارآفرینان و رهبران تجاری طرفدار زندگی صرفه‌جویانه هستند، برای مثال وارن بافت، با وجود داشتن سرمایه برای خرید هرچه که می‌خواهد زندگی متوسطی دارد. به جای اسباب و لوازم و منزل، ثروت بافت ناشی از عشق او به آنچه که انجام می‌دهد است. موسس فیس‌بوک مارک زاکربرگ سطح متوسطی از زندگی را با وجود داشتن بیش از ۷ بیلیون دلار سرمایه در پیش گرفته است.

۵- حلال مسئه

شادترین و موفق‌ترین افرادی که من می‌شناسم نه تنها کاری که انجام می‌دهند را دوست دارند، بلکه خود را درگیر حل مسائل مهم هم می‌کنند، مسائلی که برایشان مشکل است. «درو هوستون»
کاری را شروع نکنید فقط به خاطر اینکه تجارتی را شروع کرده باشید. کارآفرینان موفق کاری را شروع می‌کنند به این جهت که یک مشکل واقعی را می‌بینند و تمایل به حل ‌ن دارند. به یاد داشته باشید، چیزی که مارتین زویلیگ کاملا در مورد کارآفرین گفته است: «کارآفرینان مسایل را به عنوان علایمی مهم می‌بینند نه موانع»

۶- اغوا کننده

چیزهای خوب برای کسی اتفاق می‌افتد که اغوا کننده است. «چاک نول»
کارآفرینان یابنده‌اند وهرگز متوقف نمی‌شوند. در واقع مثل آنچه که گری واینرکوک گفته است «من وارد هر کاری شدم که از نظر جامعه‌ی من واضح و آشکار بود. تمام آگهی‌ها و بروشورها را تک به تک مرور کردم که همه چیز برایم مشخص تر شود. نه کسی چیزی می‌گوید و نه می‌داند که چه کسی بودیم، اما من درها را می‌زنم تا مطمئن شوم به شناختی که می خواستم رسیده‌ام.
اگر می‌خواهید موفق شوید باید حرکت کنید. ساعت‌های زیادی را صرف کنید، محصولی با کیفیت بسازید و کاری کنید که اسمتان شناخته شود.

۷- به دیگران گوش دهید اما خود تصمیم بگیرید.

بیشتر افراد موفقی که من شناخته‌ام، کسانی بودند که بیشتر گوش می‌دادند تا صحبت کنند.
درحالی‌که کارآفرینان روح آزادی دارند و خود تصمیم می‌گیرند، مهم است که به دیگران هم گوش دهید.اگر شما به مشتریان‌تان گوش ندهید، چطور متوجه می‌شوید که از محصولات و خدمات شما راضی هستند یا خیر؟ شاید تمام این مدت از چیزی که فراهم کرده‌اید راضی نبوده باشند، این چیزی است که باعث کسادی در فروش می‌شود.
از بین مشتریان، اعضای تیم و همکاران همیشه زمانی را برای گوش دادن به نصیحت‌هایشان قرار دهید. هرچند تصمیم نهایی را خودتان می‌گیرید.

۸- مثل یک ورزشکار فکر میکنند.

من بیش از ۹۰۰۰ ضربه را از دست دادم. ۳۰۰ بازی را باختم. ۲۶ مرتبه به برنده شدن اعتماد کردم اما از دستش دادم. من بارها و بارها در زندگیم باختم و به این خاطر موفق شدم. «مایکل جوردن»
ورزشکاران پرشورترین و مشتاق‌ترین افراد روی زمین هستند. چقدر در مورد تمرین‌های سخت ورزشکاران برای یک مسابقه یا بازی شنیده‌اید؟ یا در مورد ستارگان المپیک که می‌گویند هرگز رقابت نخواهم کرد تا وقتی که مدال بعدی را ببرم؟
ورزشکاران غیر ممکن ها را به مبارزه می‌طلبند. درست مانند کارآفرینان. ایوان اسپیگل، به طور مثال می‌گوید که اسنپ چت ایده آینده‌داری برای یک سرمایه دار جسور است. آیا اسپیگل گوش می‌دهد؟ البته که خیر. او به جلو پیش می‌رود. مانند یک کارآفرین، شما با شکست‌ها و تضادها رو به رو می‌شوید. اما شور و علاقه همراه با ایده‌تان شما را به سوی یافتن موفقیت می‌کشاند..